søndag den 8. maj 2011

Glædelig Mors Dag

Min mor er den bedste i HELE verden. Færdig. Bum. Slut. End of discussion! 



Et år væk fra min familie og især min mor er ikke altid nemt. Hver gang folk spørger mig, hvad jeg savner mest fra Danmark, er svaret entydigt: min familie og venner. Tro det eller ej, men jeg har vænnet mig til at leve uden min daglige dosis leverpostej. Men at vænne mig til ikke at have de gode gamle venner og nære familie omkring, er ikke sådan at vænne sig til. Som med leverpostejen, har jeg fundet nogle gode alternativer for jer herovre. Jeg har fået mig en familie nummer 2 og nogle dejlige venner.  Og JA, jeg sammenlignede jer lige med leverpostej, men i min verden er det en ære (-:

I dag er det Mors dag, som endnu engang, bliver fejret 20 gange så meget herovre end i Danmark. Jeg føler at attituden i Danmark til mærkedage, er "sikke noget opreklameret fis ståhej".
Jeg er måske blevet smittet, men hvorfor ikke gribe enhver mulighed til at fejre hinanden og vise lidt kærlighed.....


   Min mor er genial. Hun er en af de få mennesker jeg kan dele alle min sorger, glæder, bekymringer, dage, flyvske og undrende tanker med. Og min mor er en af de få mennesker, som på splitsekunder kan vende mine nedture til opture med hendes stærke energi og (k)ærlige og støttende ord.



Skype har været et primitivt alternativ til mors og mine eftermiddage med kaffe-ostemads-filosofi, men ihh hvor jeg glæder mig til at skifte teknologien ud med nærvær. Hvorfor? fordi min mor er den allerbedste i hele verden.





Glædelig Mors dag. Jeg elsker dig mor - og velkommen til sådan er det bare.

1 kommentar:

  1. TAk, tak og atter tak - jeg savner dig og elsker dig min kæreste datter, Du reder min dag efter 12 timeres arbedsdag og så læse denne kærlige hilsen ---- ja så er al træthed glemt.Vi skal bare snakke snakke snakke og drikke kaffe og til århus på alle kaffebar - knus fra mor.

    SvarSlet