torsdag den 28. april 2011

Påskeægsjagt

For Maia har påsken været fyldt med små kyllinger, æg og påskeharer. Påskemorgen havde påskeharen været på besøg og Maia gik først på jagt efter æg i huset. 
Senere havde vi påske-ægs-ræs i haven, som PåskeKnud havde arrangeret.



Jeg snakkede med Maia om at påsken ikke kun var påskemorgen og en smule om hvorfor vi egentlig fejrer påske. Hun fastslog dog hurtigt, at det altså kun handlede om påskeharen fra hendes side.
Senere da vi snakkede om, hvad vi skulle have til påskemiddag, annocerede Maia at hun enten ville have en steak formet som et kors eller en påskehare.....
   Ligemeget hvor meget man lægger i det, synes jeg dog, det er vigtig at huske, hvorfor vi fejrer påske. Jeg blev ret forraget overrasket, da jeg fandt endnu et eksempel på at man kan få alt her/at 'de' går all in, da jeg så at man købe påske-chokolade-kors.....
Påsken har været skøn og jeg har nydt alle påskerierne, men uden at spise kors eller tilbede påskeharen (selvom han er rimelig awesome).


I Knuds godtepose lå Stig Larssons Pigen der leger med ilden. Mon jeg tør at begynde på den?

Hvordan I har fejret påsken?
Knus Rikke

P.s. Armen, se lige hvor den strutter. Jeg købte et påskeæg til mig selv i form af en af verdens bedste urter, basilikumplante.

Nå, ja for 3 dollars. What a bargain!

3 kommentarer:

  1. First. I love your new layout!!! It's simple yet, chic. Yay for Easter. Oh and I guess I understand Danish because I totally understood "for 3 dollars. What a bargain!" My language skills are superb!!! It's an undeniable fact.

    SvarSlet
  2. kan du ikke ligetage den basilikum med hjem - den kan næsten duftes ind her i stuen. Hils Máia og sig at jeg tro på påskeharen og har set fler af dem her i HArlev og omegn. KNUS

    SvarSlet
  3. Hej Rikke. Der bliver gjort noget ud af højtiderne i det store land ! Vi var i sommerhus i påsken,vi havde nærmest sommertemperaturer, det var bare skønt. Jeg havde dekoreret et træ udenfor med påskeæg, var lidt spændt på om vores små egern kunne lade dem hænge, men ingen problem. knus fra Anne Grethe

    SvarSlet