tirsdag den 29. marts 2011

Rismælk

En af de ting, som jeg har ønsket med dette år væk fra lille Danmark og som helt klart er opnået i høj grad, er at udvide min horisont.
Min horisont er blevet udvidet i en million forskellige retninger, som jeg indvie jer i senere, hvis mit blogger-flow fortsætter (-:


Men lad mig lige blive hængende ved mit mad-nørderi. For idag besluttede jeg mig for at lave min egen rismælk. Dette gjorde jeg af flere grunde. Jeg har læst lidt om veganism, som er en levemåde, der forsøger at undgå alle animalske produkter. Jeg er på ingen måde på vej til at blive hverken vegetar eller veganer, men synes det er interessant at bryde nogle af de faste mønstre jeg har tillagt mig. I ved, tænke ud over boksen. Det gik op for mig at jeg spiser sindsygt mange mælkeprodukter, især med meget højt proteinindhold (hvilket jo er egentlig er meget godt for mine mega guns). Rismælk indeholder mindre fedt, protein, men stadig adskillige vitaminer. Så for lidt afveksling bevægede jeg mig ud i dette eksperiment.
Det bestod hovedsagligt af at koge ris, blende dem med vand og nu venter jeg bare på at den dræner færdig. Lad mig sige det sådan, jeg tror det er og bliver et eksperiment! Indtil videre: fortsættelse følger... dam dam dam daaaaaam...


Og så lige et billede fra en almindelig, men FANTASTISK grøntsagsafdeling.




1 kommentar:

  1. I think I have died and gone to heaven. That is how I picture it; with BANANAS. I need help.
    --> so that may be a bit of an exaggeration, but I would totally go swimming in a pool of bananas if that existed somewhere. :)

    SvarSlet