torsdag den 31. marts 2011

man skal ikke græde over spildt mælk

Okay, så var det lige det der med tålmodigheden. Den var ikke rigtig at finde, da jeg skulle dræne mælken ud af rismassen. Men det var der næsten råd for. Jeg blandede det med vand. Hm. Måske jeg skulle have brugt husblast? - Eller nåå nej, med Klode som mellemnavn, må jeg holde mig fra det (-;
Jeg tror ikke mit resultat er nær, hvad der var planlagt. Jeg vil ikke engang, vise jer det.
Jeg har dog kamufleret rismælken og lavet et par smoothies med det, hvilket faktisk er okay.

Den lidt gustne farve skyldes spinat.
Når jeg nu befinder mig i landet hvor man kan få alt, bevægede jeg mig imidletid hen til min yndlings groceri store Trader Joe's. Det er nok rettere en special-øko-butik. Det ville være synd og skam at græde over spildt mælk, når jeg nu kunne finde denne fuldkorns drik, eller måske vidunderdrik? Den er høj i fiber og vitaminer, lav i fedt og cremet. Den virker til at være et godt alternativ til mælk og 100 gange nemmer (og lækkere?) end min rismælk. hosthost.


Så vidt jeg kan fornemme, nyder Knud, at jeg bevæger mig ud i kulinarske retter, mens Maia for det meste bare synes, det er underligt. Der skal helst ikke ende for mange grøntsager på hendes tallerken.
Jeg føler mig helt mormor-agtig af og til. Det bedste kompliment jeg kan få, er når Maia spiser løs af, hvad jeg har lavet. Mon I har nogle gode ideer til en småtspisende 9-årig?
Det var en totalt sejr, da Maia uden at tøve spiste mine tunfrikadeller. Ellers prøver vi bare  at tage det stille og roligt med Maias madvaner og præsentere hende for forskellige ting. Det vigtigste er jo at bibeholde aftensmåltidet som en god oplevelse, idet det er denne tid på dagen, hvor vi alle tre er samlet og kan snakke om dagen der gik.


Ps. Jeg skal nok prøve ikke at omvende dette til en madblog, selvom det er mega fedt (-:

2 kommentarer:

  1. welcome back og græd ej -for madblog er awesome!
    men nu regner jeg stærkt med at komme hjem til dk og en masse dejlige rikkerier (muhaha) fra klodes køkken! indtil da du udforske resten af madverdenens stilarter og tvinge maia til at smage på de kulinariske oplevelser du serverer..
    SF ser for vild ud -ret misundelig over at du har sådan en by i din baghave..!
    glæder mig allerede til næste madindblik i dit californiske liv -håber det blir saftigt.
    det er forresten nogle fede blogs du holder dig!

    ps. du bliver simpelthen NØDT til at ta til NY igen for at købe den bacon-chokolade!det er et must!

    SvarSlet
  2. Hej Rikke

    dejligt igen at se lidt af det I foretager jer. Flot kjole og rigtig fint med nye madoplevelser.
    Jeg fornemmer at du har det rigtig godt i det store udland. Og et stot tillykke med at du skal hjem og være faster
    Hils Maia og Knud Jørgen

    Knus Kirsten og Bent

    Knus fra Kirsten Og Bebnt

    SvarSlet