mandag den 28. marts 2011

Da Benny P kiggede forbi

Det vidst gået et par måneder (mildest talt siden) jeg har givet lyd. Det må I imidlertid se som et gigadejligt tegn samt en computer, der ikke rigtig har fungeret optimalt. Med en ny og lækker Mac i hænderne, vil jeg dog prøve at rette op på min stilhed.
I november havde jeg Farmanden på besøg. 
Jeg fik ikke udgivet mit indlæg om hans besøg, men det får i så her:

Den travle verdensmand Benny P var på forretsningrejse i USA og slog i weekenden et smut forbi Californien. Efter en lang eftermiddag i Cameron Park og måske en endnu længere eftermiddag i Benny P's bil med en uvillig GPS nåede min Farmand frem til mig.


Fredag bestod af en masse snak og dejlig mad i selskab med Knud og Maia.
drog vi afsted mod San Fransisco.
Solen havde ikke lige frem vist sig fra sin pæneste side, siden Benny P kom til Californien, men jo tættere vi kom på SF jo mere klart blev. Det var starten på en perfekt weekend, hvor vi...



- kørte på stejle gader



- så Golden Gate fra alle leder og kanter


Fantastisk udsigt over en spektakulær storby. San Fransisco har sin helt egen puls, den er egentlig ikke ret høj, men dyb i flere forstande.


Jeg har nu besøgt adskillige storbyer og der er noget vidunderligt over dem alle. Pga. San fransiscos beliggenhed, har byen ikke rigtig mulighed for at vokse. Den er jo omgivet af vand. Dette gør den meget overskuelig og hyggelig. San Fransisco har verdens største China Town  udover dem i Kina selvfølgelig. Efter at have besøgt den, forstår jeg lidt bedre Farmands til tider lidt grove meninger om Kinerserne. 
Udover China Town, er der Little Italy (mega meget LOVE!), smukke parker og hippi-kvarter. 







-Kørte ægte roadtrip stil med god rock og rimelig blæret bil.



- Og sidst men ikke mindst fik jeg noget ægte kvalitetstid med men Far.



Jeg fornnemmede virkelig hvordan SF, som en ægte storby havde plads til ALLE typer. Desværre også en del hjemløse. Det giver mig altid et stik i hjertet når jeg ser hvordan nogen mennesker må tape deres fødder ind i pap og sove i en gadedør. Jeg ved at der er programmer, som forsøger at hjælpe de hjemløse. De fokusere på at folk ikke bør give dem penge, når de tigger, men i stedet støtte deres sag. Med de mange turister der besøger SF kan de hjemløse hive penge hjem til dagen, men ikke meget længere.
Der er selvfølgelig forskellige grunde til at man ender på gaden, men jeg tror at man kunne forebygge en hel del, ved måske at starte langt før folk ender på gaden. Starte med hvordan folk er forsikret.
Hvis man fx bliver syg, kan det hurtigt blive en dyr omgang. Specielt uden en god forsikring. Det er hvad jeg selv erfarede, efter et par besøg hos lægen.
Jeg har i hvert fald fundet ud af hvor heldige vi er i DK med vores sundhedssystem. Det er dog en utopi at få sådan et system op at køre her, vil jeg mene. Når vi allerede med en population på kun 5 millioner har en del kritik af systemet, hvordan vil det så være muligt at etablere noget lignende i en stat med ca 37 millioner indbyggere?


Mandag morgen drog Benny P afsted mod Danmark, men hans sidste ord inden han satte sig ind i bilen med en sidste duel mellem ham og GPS'en var, at han ville vende stærkt tilbage om en måned med lækker dame ved navn Fru. Klode.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar