lørdag den 30. oktober 2010

huhej vilde vest!

Tiden flyver afsted og jeg har oplevet en masse siden sidste indlæg.
Der selvfølgelig også er opstået en hverdagsrytme efter at jeg jo har været her i snart 3 måneder (Wow). Hver dag kører jeg Maia i skole og henter hende igen tretiden. Når Maia er i skole går jeg selv i college, hvor jeg læser spansk. Jeg har kun en 1,5 times undervisning hver dag, men så 4 gange om ugen. Det er fedt at opleve collegelivet og møde nogle 'ægte' amerikanere. Det virker dog til at være min skæbne at mine spansklærere skal være lidt .... alternative! Det er svært at sige hvor meget spansk jeg får ud af det, jeg lærer en masse gramatik, men de rullende r'er og hurtige vendninger slår stadig knude på min tunge. Det er vel altid lidt sådan at et klasseværelse bare skaber en meget kunstig og anspændt situation. At leve en hverdag hvor jeg er blevet tvunget til at bruge mit engelske har i hvert fald løsnet op for min engelske tunge og selvom de fleste i min klasse enten har boet i Mexico i 5 år, kommer fra argentina eller er halvt latin-amerikanske er det ikke helt så autentisk at man bare kan lade sig rive med. Jeg tror at næste step, hvis jeg vil udvikle mit spansk yderligere, er at komme ud af klasseværelset og blive sluppet fri for i-datid, p-datid og refleksive verber. Så hvem ved næste stop Mexico?
Det er i hvert fald. hvad jeg min sprogefaring har vist mig efter jeg er landet her, -og heldigvis for det.

Bladene løsner sig for træerne og dagene bliver kortere. Efteråret begynder så småt at hale sig ind på os, stadig er det dog ret surrealistisk for mig at nogle dage i oktober kan iføre mig short eller have en poolparty-dag.



Hele foregående weekend har det dog øset ned. Det var faktisk helt befriende. Det var en tung regn som ikke ville standse. Det var jo helt dansk (-; Vi trodsede regnen og var ude at nyde det. Maia prøvede at flyve med sin paraply.




Vi tog til Apple Hill en lørdag her i oktober. Skønt det kun er en halv time herfra kunne man mærke den markant anderledes luft idet at vi kom lidt højere op i et bakket landskab. Det var meget grønt og frodigt. Apple hill er et område, hvor der ligger ca. 30 forskellige æble plantager.
Vi besøgte et par stykker. Vi prøvede både en halm- og majslabyrint og fik købt græskar til Halloween.






Den 31. okatober er det halloween, hvilket ikke er gået vores næse forbi. Maia's kostume er købt, vi har pyntet op, lavet græskar, klædt os ud og lavet et Halloween hus. Nu bliver dagene bare talt til den 31. oktober.




Fordi vi bor i Airparken er der meget brede veje, så flyvemaskinerne kan passere hinanden


Men også derfor var der en event Show'n'shine, hvor der blev udstillet diverse veteranbiler og fly. Her kommer lidt godter til farmand (-:







Så som jeg startede med at skrive er der en hverdag, men der sker alligevel en helt del. Det er utrolig hvad der kan ske på få måneder, samt hvor hurtigt tiden går. Det kom helt bag på mig, da jeg så hvor lang tid siden mit sidste indlæg er fra.
Dette betyder dog ikke at jeg ikke savner DK. Jeg er taknemmelig for denne oplevelse, men både familie og venner betyder rigtig meget for mig, hvilket jeg kun er blevet yderligere bekræftet i at være her. Det er derfor sindsygt dejligt med alle jeres kommentarer (-:

4 kommentarer:

  1. Hey sis...
    Rimlig fede billeder...gad godt at have vaeret der til show'n shine!!! Ja tiden flyver afsted, saa det er bare med at nyde det mens du kan! Mexico lyder da ikke som en daarlig ide - regner med at faa en invitation til margeritas og tacos!!!
    Vi nyder tiden i nepal, men er allerede begyndt at planlaegge Thailand - shit vi har 'kun' 1,5 maaned tilbage!!!
    Pas paa dig selv og lad os faa en snak paa skype en dag - det er ret hyggeligt!
    kh j&j

    SvarSlet
  2. kære arikke
    Don´t lissen to your brother - you belong til DK and wee miss you.
    Men det er nogle dejlige billeder og dejligt at se din lille nye familie og glimt af dine oplevelse sammen med Knud og Maia. Er det Lisa du er sammen med i poolen?
    Hils og pas godt på dig selv. Knus kram fra mor-inga

    SvarSlet
  3. Hej Rikke
    Ja, du har ret i at tiden flyver afsted. Billederne ser dejlige og friske ud. Det er altid rart at få et lille indblik i dagligdage hos jer.
    Tror du ikke at du og Maia kunne sende mig nogle julegaveønsker, de skal jo snart afsted her fra DK.

    Her er nok endnu mere efterår end hos jer, ihvertfald er det lidt siden vi sidst har haft shorts og Tshirt på. Og dog vi var nogle dage i Lissabon først i oktober hvor vi havde 25 grader så det var rimelig ok.
    Hils derovre og knus til dig og Maia.

    Kirsten og Bent

    SvarSlet
  4. Dejligt at læse nyt fra dig Rikke. og skønt med alle dine oplevelser.Selom det er forholdsvis lunt her, har vi jo det triste regnvejr at slås med. Og nu er sommertiden ovre, så nu bliver det tidligt mørkt. Nyd månederne derovre. Knus fra Bent og Anne Grethe

    SvarSlet