torsdag den 9. september 2010

En tur til Monterey

Labor day er passeret, hvilket blev til en forlænget weekend. Oprindelig er Labor day, den dag som plejede at være første skoledag, men nu starter skolen langt før. Så logisk nok er dette blevet en fridag (;

Denne forlængede weekend udnyttede Knud, Maia og jeg i Monterey. Lørdag pakkede vi os sammen, fik luft under vingerne og vendte snuden mod kysten og lidt køligere temperaturer.




Vi tilbragte to skønne dage der.
Lørdag besøgte vi et stort (STORT) akvarium. Farverige fisk, søheste, oddere og vandmand omgav os. Stemningen var fantastisk, det var næsten som om man var under vandet. Hvert rum var som en hule, og på en gang svævende og forstummende musik skabte en følelse af vandets utrolige kraft og liv. Det var fantastisk at se Maia være fordybet i hver en fisk og afkrog af akvariumet. Man kunne virkelig se at dette var hendes favorit verden.

Maia er i sandhed en havfrue. Hun snakker tit om hvor skønt det ville være at leve under vandet, så længe der ikke er hajer og elektriske ål (:




Derefter drog vi ud til det ægte hav for at lege og føle vandets voldsomme karakter, som kommer til udtryk over vandet. Det var fedt!!



Efter en lang dag sluttede vi aften af på Benihani,en japansk restaurant. Vi sad ved ”kogeplade” med en anden familie, hvor kokken kastede med rejer, dansede med peberkværn og kreerede overlækker mad til os.


Mætte hoppede vi på hovedet i seng, for at være friske til søndag, hvor vi legede på Maias yndlings legeplads.




Vi kørte The 17 Miles Drive, som slanger sig langs kysten, hvilket giver et smukt billede af både klipper, hav og berømte cyprys trees……
Smuk frokost med udsigt udover havet og surfere i store bølger. Uvidende om måge-angreb, som rammer os minutter senere.
Cyprys Trees
Kendt og gammelt(250 år) cyprys tree i baggrunden. Symboliserer styrke og kvalitet, den træet vokser ud af en klippe.
 

Vi stoppede forbi Intel i San Jose, hvor Knud nogle gange arbejder.


Det var en dejlig weekend. En weekend spækfyldt med indtryk, oplevelser og godt selskab.
Se hvor vi kan!

-----------------------------

I dag har jeg været til teoriprøve, hvilken jeg bestod. Næste og sidste formelle integreringfidus er min kørerprøve. Derefter skal jeg vist bare øve mig i at spise burgere uden at få ketchup på fingerne (det er vist den ægte citizen test).

P.s. Det er meget dejligt med jeres kommentarer. Du skal ikke være bange, Hardy (-:


9 kommentarer:

  1. Hej Rikke.
    Sikke en tur du har været på, jeg har lige læst om Jakob og Jannes dykketur, du har jo næsten været på det samme. Det er bare nogle rigtige dejlige billeder. Knuser til dig fra mig.

    SvarSlet
  2. Hej Rikke hvor er du heldig at være hos så skøn en familie - en havfrue og en??? - jeg ved ikke lige hvad slags fisk Knud Jørgen ligner. Men I ser dejlige ud alle tre, og hvor må det være fantastisk at opleve nogle af sine drømme gå i opfyldelse som 20 årig. Knus fra Mor-Inga

    SvarSlet
  3. Hej Rikke , maja og Knud Joergen.
    Det ser ud som om i har haft en rigtig dejlig tur. Sidder og mindes da vi var der selv. Måge angreb skulle ikke være så lækkert, hvordan så i ud efterfølgende? Nyd det gode vejr i CA her er der stadig lunt men alligevel ved at være noget efterårsaktigt.

    Hilsen Kirsten og Bent

    SvarSlet
  4. Hej Rikke. Kan forstå på din mor, at mine andre kommentarer ikke har nået dig, så nu prøver jeg lige igen !! Hvor oplever du bare meget Rikke. Det lyder rigtig spændende og sikke flotte billeder, du har lagt ind. Dejligt du trives derovre. Håber også, det går bedre med armen. Knus fra Bent og Anne Grethe

    SvarSlet
  5. Hej Rikke
    Jeg har lige forsøgt at sende dig en hilsen, som ikke blev sendt, så nu forsøger jeg igen. Har aldrig før prøvet at "blogge". Men en hilsen skal du have her fra Hvalpsund, med en masse gode ønsker og tanker om et dejligt ophold over there. Vi kan se, at du har det rigtig godt, og oplever en masse nye og udfordrende ting.
    Her i det lille hyggelige Danmark er vi ved at mærke efteråret, efter nogle fantastiske dejlige dage med sol og varme og stille fjor. og det betyder jo så, at vi har været ude i robåden. Mørket falder tidligt på, og vi skal til at indstille os på andre aktiviteter.
    Hils din nye familie.
    Knus og tanker fra Lene og Hans

    SvarSlet
  6. Hey soes.
    Lige en hilsen fra en fellow-blogger ;) Fedt at laese lidt om din hverdag - keep it coming!!! Vi naermer os afslutningen paa Indonesien og er mentalt ved at forberede os paa at skulle videre til Malaysia og to hektiske uger med at soege visum for at kunne komme ind i Indien hvor vi jo har transit! Anyway - it's an adventure!!!
    Pas godt paa dig selv!

    Kh Big J

    SvarSlet
  7. Hej søde Rikke

    Lige en hilsen fra Harlev og Sofie, Tobias, Celine, Henrik og Dorte. Du er savnet, kan du tro. Vi stødte ind i dine forældre her til eftermiddag, som kunne fortælle, at du har det godt, og din mor gav os adressen på denne blog. Hvor ser det fedt ud, Rikke. Har du en email-adresse? Jeg har en del nyheder at fortælle. Glæder mig til at følge dig her på bloggen... Celine spurgte, om du kom hjem om 14 dage? Det måtte jeg skuffe hende med, at det ikke var tilfældet.
    Pas på dig selv.
    Knus Dorte

    SvarSlet
  8. Hej søde Rikke.
    Knuser og kram

    SvarSlet
  9. sikke mange dejlige kommentarer. Jeg skal snarligt få lavet et nyt indlæg, for selvom der indtruffet en hverdag, kan man ikke sige at jeg ikke oplever noget.

    @ Dorte: Hejsa Dorte og Co., Super dejligt at høre fra jer (-: Jo selvfølgelig, min mail er rikkeklode@gmail.com

    SvarSlet