fredag den 29. juli 2011

På vejen igen vol. 1

Et år er gået. Wow, der er selvfølgelig opstået en masse tanker, refleksioner og kærlighed i løbet af dette fantastiske år.
Jeg vil imidlertid forblive nærværende og indvie jer i min lille rejse uge.

Jeg tilbragte et par dage med min veninde Sammie og hendes veninde Brianna. Det var meningen, at vi skulle have været i Yosemite, men det blev for hektisk, så i stedet nød vi hinandens selskab.
Før i tiden har jeg haft det bedst med en fast plan, men jeg er blevet stor tilhænger af en mere løs plan, da det åbner 100 flere muligheder. Man både vinder og taber lidt med denne metode, men indtil videre har jeg plus på min Carpe Diem konto.

Sammie deler et hus med sin veninde, som er multikunstner. I bør tjekke Brianna ud. Jeg er blevet en del af et af hendes projekter. Hun lavede en film med mig og mine bevægelser og et dansk digt, som hun biksede sammen. Hun er meget professionel og utrolig inspirerende.


Deres hus emmer af kreativitet, så vi tegnede, spillede musik, kokkerede, festede og snakkede og snakkede og snakkede.
To veninder jeg virkelig kommer til at savne, men som heldigvis er så rejselystne at vi uden tvivl ses igen et eller andet sted.

Den løse planlægning fortsatte og jeg tog til Davis, hvor jeg hang ud med en ny ven, jeg havde lært at kende ugen forinden. Han kører sin egen kafferistningsbusiness alt drevet af cykelkraft, er en musiker og en ægte hippie.
Han cyklede mig rund på hans tricycle

Han introducerede mig til et nyt spil Good at life og den eneste regel der er, er at nyde livet. Det gjorde vi så. Dette gav klart plus på Carpe Diem kontoen. Jeg er så taknemmelig for alle de interessante og smukke mennesker, der har krydset min vej den sidste tid. Endnu en ven at sige farvel til inden jeg mødtes med Kristin i lufthavnen for drage mod Østkysten.

Bagagen checkes ind. Intet overvægt, men to tunge tasker, der gør  min rejse en smule mere udfordrende.
Jeg kan ligeså godt fuldende  carpe diem-clicheen med disse ord:

At rejse er at leve

Jeg lever rigtig meget lige nu. 
Hvornår følte du dig sidst mest levende? 
Spiller du Good at life? Det er ikke så svært, mit tip er løs planlægning. Det virker for mig.

Love Rikke

1 kommentar:

  1. Tak kære Rikke fordi du har ladet os se med i dit liv her på blokken. Tak fordi du har taget livet til dig mere- end nogen sinde og det siger meget - for du er en livsnyder særligt i selskab med mennesker, der siger dig noget. Og jeg kan læse og høre, at du lige præcis har mødt nogle af de mennekser, der gør en forskel i dit liv og dem har du jo i forvejen nogle stykker af. På gensyn i Harlev knus fra mor,

    SvarSlet