lørdag den 21. august 2010

Højt at flyve

”Er du klar Rikke?”

”Jaja, klart”, siger jeg mens jeg klamrer mig til sædet.
Den seneste tids flyvetur har åbenbart ikke helt overvundet, den lille klump, som altid springer rundt i min mave inden fly letter.
Foran mig er der 1000 knapper og en styrepind. På engang meget betryggende at et rat, en slags kontrol, om ikke andet så til at holde fast i.


Der skete et eller andet, som en bølge der gik gennem mig. Vi var i luften. I 20 minutter så jeg området fra luften. Der var rigtig klart, kun lidt dis ude i horisonten, så man kunne se helt til Sacramento.
I disse minutter mærkede jeg den på en gang meget håndgribelige frihed, som man længtes efter i gymnasiet. Det var fedt. 



Det er nu 2 uger siden jeg fik min flyvetur, det er ikke til at forstå. Heller ikke at jeg snart har været her i snart en måned.
På mandag starter jeg på college, hvor jeg skal læse spansk fire dage om ugen. Det er jeg meget spændt på. Har aldrig set en skole, stor som den jeg skal gå på.
Så jeg falder mere og mere til og har mødt et par rigtig søde au pairs.

En lille hilsen fra en solbeskinnet plet.
Der er en kommentarboks til mine indlæg, så skriv gerne en besked, hvis du læser min blog ( Det er sååååå hyggeligt (: )


5 kommentarer:

  1. Hej Rikke,

    Det lyder rigtigt fedt at du har være ude at flyve, der er også fedt at du også kan lide det.
    Jeg er skide misundelig, glæder mig til at komme over til dig, hils Knud Jørgen og sig at jeg er helt vild med at flyve, og vil med flyvemaskiner.
    Vi er lige kommet hjem efter tre dage i skagen, mor Inga har slæbt mig rundet på samtlige gallerier og kirker i hele skagens området, så jeg har fået kultur nok for det næste havle år.
    Men ellers en dejlig tur med et godt hotel denne gang!!
    Er spændt på at hører fra dig efter dine første skoledage.
    Jeg skal til Holstebro i morgen mandag, tirsdag pakke kuffert og afsted til Kina.
    Vi må se om vi kan finde et tidspunkt på skybe hvor vi kan tale sammen.
    Stort Knus far Benny.

    SvarSlet
  2. Hej din californiske babé og halve jesus!

    Det ser jo ud til at du både har standard firehjulstrækkeren, den store C.A. villa, nu også privat jetten samt det eftertragtede college-liv, hvad mangler du egentlig derovre i de forenede drømmes stater...
    Pas nu på alle celebs’ne og paprazziaerne! Vi skulle jo nødig ha’ at de forveksler dig med Eddie Murphy's nye nabo og begynder at stalke dig!
    By the way: Elsker at læse din blog og du er forresten lækker med et fly i ryggen!

    Hasta luego mi corazón
    Love from Ditte

    SvarSlet
  3. Hej Rikke. Jeg ved ikke, om du sletter mine kommentar - men jeg har altså sendt en kommentar hertil men den er pist væk???
    Skidt! Pyt! Det, der betyder noget, er - at du er så stærk i troen, at du nu kan gå på vandet -Godt gået. Knus fra Mor

    SvarSlet
  4. Hi Rikke, Lige en hurtig kommentar fra din fætter Tom, så du kan se, at vi alle følger spændte med i, hvad du går og laver "over there". Glæder mig til at læse, hvordan det er gået med din start på College. You go Girl :-) /Tom

    SvarSlet
  5. Hej Rikke
    Skriver senere
    Knus Jette

    SvarSlet